TEHETSÉGGONDOZÁS
2018/2019. tanév
Év eleji beszámoló
2018. márciusban 24-én a Budapesten megrendezett Kárpát-medencei Tehetségnapon iskolánk ismét megkapta az Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet.
A 2018/2019-es tanévben is tovább szeretnénk folytatni a már jól bevált tehetséggondozó munkát. Intézményünk Pedagógiai Programjában megfogalmazottak szerint iskolánk egyik fő feladata a tehetséggondozás, mely három pilléren nyugszik. A délelőtti nívó csoportos tanítás magyar és matematika tantárgyakból.
A délutáni oktatás során a művészeti iskolában több tanszakon: a már hagyományossá vált képző, néptánc, zongora, népzene (furulya, citera), szintetizátor és a tavalyi év során kísérleti jelleggel beindított (nagy népszerűségnek örvendő) moderntánc is tovább folytatódik.
A harmadik pillér a délután szakkör formájában megvalósuló tehetségműhelyek. A fenntartó támogatásával évek óta működő Rákóczi történelem szakkör, Biológia – környezetvédelem, Robotika, „Beszélni nehéz” nyelvművelő kör, „Vackor” báb-és színjátszó, „Túl az Óperencián” báb-és színjátszó. Harmadik éve folytatódik pályázati forrásból a német nyelvű dráma csoportos foglalkozás.
Sportkörökben folyó munka is évek óta példaértékű: szivacskézilabda, kézilabda, focisuli sportcsoport, sakk. Ebben a tanévben útjára indul a kosárlabda, ezzel színesítve a sportolni szerető gyerekek palettáját.
A tehetséggondozás két területből áll
További feladatunk az év során
A tanév során további feladatunk az NTP-s és MATEHETSZ-s pályázatok figyelése, a vezetőséggel való egyeztetés után a pedagógusok megszólítása.
Kapcsolatépítés
Továbbképzés
A MATEHETSZ a tehetséggondozással kapcsolatos térítésmentes továbbképzéseket írt ki. Az iskola egyik fő tevékenysége a tehetséggondozás, ezért azoknak a kollégáknak a megszólítása, akinek nincs ilyen jellegű továbbképzése.
Köszönöm a tehetséggondozásban résztvevő kollégák áldozatos munkáját, az iskolavezetés segítő támogatását és a jövőben is kitartást kívánok munkájukhoz.
Köszönjük a fenntartónknak az óraszámok biztosítását a tehetségfejlesztő szakkörök működéséhez és reméljük, hogy a következő tanévben is támogatják az iskolánkban folyó ilyen jellegű munkát.
Majercsákné Kemecsei Zsuzsanna
tehetségkoordinátor